Istoria Zonei
Obiective Turistice
Istoria Zonei
În 1870 aici erau întinse păduri de molid și brad,
proprietate a lui Zathurecky Gyula. Acesta a fost
contactat de David Horn, un evreu înstărit care a
cumpărat tot materialul lemnos existent în aceste locuri și a
început construirea liniei ferate înguste pentru exploatarea în
condiții optime. Lucrările au început în anul 1882 iar nu peste mult
timp a fost construit primul sătuc pentru muncitori numit Gyulafalva (după
prenumele lui Zathurecky) iar apoi Comandăul de
astăzi. Satul Comandău pe aceea vreme a cunoscut o
dezvoltare nemaivăzuta, fiind utilată cu cele mai performante utilaje
pentru aceea vreme și a fost a doua localitate electrificată dupa Timișoara (înaintea
orasului Brașov). Inginerul Emil Lux a
proiectat Planul Înclinat Covasna-Comandău care,
împreună cu căile ferate înguste de pe văile principalelor pârâuri,
au facilitat și mai mult exploatarea materialului lemnos respectiv
dezvoltarea acestei zone.
După instaurarea regimului comunist s-a înregistrat un
regres, iar după căderea comunismului, exploatarea materialului lemnos
s-a redus considerabil. Mocănița și utilajele aferente au fost
scoase din uz. O mare parte a liniilor ferate au fost dezafectate.
Astăzi, comuna a început să se reprofileze pe turism,
existând aici posibilități de valorificare a potențialului turistic.
S-a amenajat o pârtie de schi (cu instalație de transport pe cablu)
și s-a început construirea unor unități de cazare pentru turiști. Zilele
Comandăului deja au devenit o tradiție și un eveniment
așteptat de mii de turiști datorită "tocăniței" de bureți preparate
aici din 500 kg de bureți și a focului imens de tabără.
Comandăul este un loc aparte - un loc aparent uitat de
lume, o oază de liniște, aer curat, munți și păduri fără sfârșit
care vă poate elibera din stresul cotidian atât iarna cât și vara.