Istoria Zonei

Obiective Turistice

Istoria Zonei

În 1870 aici erau întinse păduri de molid și brad, proprietate a lui Zathurecky Gyula. Acesta a fost contactat de David Horn, un evreu înstărit care a cumpărat tot materialul lemnos existent în aceste locuri și a început construirea liniei ferate înguste pentru exploatarea în condiții optime. Lucrările au început în anul 1882 iar nu peste mult timp a fost construit primul sătuc pentru muncitori numit Gyulafalva (după prenumele lui Zathurecky) iar apoi Comandăul de astăzi. Satul Comandău pe aceea vreme a cunoscut o dezvoltare nemaivăzuta, fiind utilată cu cele mai performante utilaje pentru aceea vreme și a fost a doua localitate electrificată dupa Timișoara (înaintea orasului Brașov). Inginerul Emil Lux a proiectat Planul Înclinat Covasna-Comandău care, împreună cu căile ferate înguste de pe văile principalelor pârâuri, au facilitat și mai mult exploatarea materialului lemnos respectiv dezvoltarea acestei zone.

După instaurarea regimului comunist s-a înregistrat un regres, iar după căderea comunismului, exploatarea materialului lemnos s-a redus considerabil. Mocănița și utilajele aferente au fost scoase din uz. O mare parte a liniilor ferate au fost dezafectate.

Astăzi, comuna a început să se reprofileze pe turism, existând aici posibilități de valorificare a potențialului turistic. S-a amenajat o pârtie de schi (cu instalație de transport pe cablu) și s-a început construirea unor unități de cazare pentru turiști. Zilele Comandăului deja au devenit o tradiție și un eveniment așteptat de mii de turiști datorită "tocăniței" de bureți preparate aici din 500 kg de bureți și a focului imens de tabără.

Comandăul este un loc aparte - un loc aparent uitat de lume, o oază de liniște, aer curat, munți și păduri fără sfârșit care vă poate elibera din stresul cotidian atât iarna cât și vara.